طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل

طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل

طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل

طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل

  • ۰
  • ۰

 

مجازات رانندگی در حالت مستی

مصرف مشروبات الکلی علاوه بر مضراتی که برای سلامتی دارد در ایران خلاف شئونات اسلامی است و جرم محسوب می شود.

 از جمله رفتارهای پرخطری که برخی جوانان در حالت مستی انجام می دهند رانندگی با وسیله نقلیه است. فردی که در حالت مستی رانندگی می کند علاوه بر تخلف راهنمایی و رانندگی، مرتکب جرم شرب خمر نیز شده است.

 مصرف الکل باعث کاهش دید و هوشیاری می شود به طوریکه رانندگی در حالت مستی مثابه رانندگی در خواب است. همان طور که فرد در حالت خواب هیچ تسلط و کنترلی روی خود ندارد، فرد مست نیز اگرچه چشمانش باز است اما هیچ مدیریتی روی رانندگی و عملکرد خود ندارد و با آغوشی باز به سمت حادثه حرکت می کند.

در این صورت سانحه و تصادف دور از ذهن نیست و قانونگذار از کنار چنین رفتاری که سلامتی و جان افراد جامعه را به خطر می اندازد، به آسانی عبور نمی کند. مطابق ماده 718 قانون مجازات اسلامی در صورت رانندگی در حالت مستی و وقوع تصادف، مقصر به بیش از دو سوم حداکثر مجازات قانونی یعنی به بیش از ۵ سال حبس محکوم می‌گردد. همچنین دادگاه می‌تواند مرتکب را به مدت ۱ تا ۵ سال از رانندگی محروم کند.

بعلاوه مطابق با ماده 246 و 265 قانون مجازات اسلامی مصرف هر نوع مسکر و مشروبات الکلی یک جرم شرعی است و مجازات داردمجازات این جرم در قانون هشتاد ضربه شلاق است .

نکته قابل توجه این است که مجازات رانندگی در حالت مستی بسیار متفاوت بوده و به موارد متعددی وابسته است و به طبع قانون گذار با تحقیقات همه جانبه، مجازات و واکنش‌های متفاوتی را در مورد رانندگی در حالت مستی اعمال خواهد کرد.

 برای مثال حتما بررسی می شود که آیا شخص برای انجام فلان عمل مجرمانه خودش را مست کرده است یا اینکه پس از مصرف مسکرات به صورت اتفاقی مبادرت به انجام فلان جرم کرده است؛ بررسی و اثبات این موضوع و دیگر موارد یک مبحث کاملاً تخصصی است که نیاز به تخصص و اطلاعات جامع در این زمینه دارد.

در این شرایط تنها کمک و راهنمایی وکلای مجرب و حرفه ای است که می تواند راه گشا بوده و افرادی که در این زمینه دچار مشکل شده اند را راهنمایی کرده و از گرفتاری نجات دهند.

لذا با همراهی و مشاوره وکلای کاردانی چون کامران میرزایی، زهرا شاه حسینی و ... که بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران هستند، می­ توانید به بهترین شکل ممکن از زیر بار اتهامات مطروحه و مجازات ناشی از آن رهایی یابید.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی